Τετάρτη, 10 Αυγούστου 2016

10 Αυγούστου 1793: Ανοίγει τις πύλες του το μουσείο του Λούβρου.

Η γαλλική επανάσταση υπήρξε σταθμός για το Λούβρο, αφού χάρη σε αυτήν αποφασίστηκε το κτιριακό συγκρότημα να μετατραπεί οριστικά σε μουσείο και να ονομαστεί "Κεντρικό Μουσείο των Τεχνών", "Μουσείο της Δημοκρατίας" και μετά "Γαλλικό Μουσείο". Άρχισε να λειτουργεί ως μουσείο τον Αύγουστο του 1793. Τα ¾ των εκθεμάτων του προέρχονταν από τις βασιλικές συλλογές του παρελθόντος και το υπόλοιπο 1/4 προερχόταν από την κατασχεθείσα εκκλησιαστική περιουσία και τη δήμευση της περιουσίας των ευγενών της χώρας.

10 Αυγούστου 1926: Ιδρύεται η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo.

Η AB Volvo (ή Aktiebolaget Volvo)  είναι μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κατασκευής φορτηγών, λεωφορείων, βαρέων οχημάτων και βιομηχανικών μηχανημάτων. Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 10 Αυγούστου 1926 στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας μετά την απόσχιση τμήματος της εταιρείας κατασκευής ρουλεμάν και ανταλλακτικών, SKF (Svenska Kullagerfabriken AB). Η Volvo Cars , ο κλάδος επιβατικών αυτοκινήτων έχει πουληθεί από την Ford Motor Company στη μητρική εταιρεία της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας Geely από το 2010.

Ιστορία
Volvo, στα λατινικά σημαίνει "κυλάω" ή "γυρνώ". Το όνομα Volvo, κατοχυρώθηκε αρχικά τον Μάιο του 1911 ως ξεχωριστή εταιρεία μέσα στην SKF AB και ως εμπορικό σήμα με την πρόθεση να χρησιμοποιηθεί ως όνομα για μια ειδική σειρά ανταλλακτικών. Η ιδέα αυτή σύντομα εγκαταλείφθηκε και η SKF αποφάσισε να χρησιμοποιεί το όνομα και σήμα "SKF" για όλα της τα προϊόντα. Η εταιρεία Volvo AB δεν είχε αναπτύξει καμία δραστηριότητα μέχρι τις 10 Αυγούστου 1926, όταν ο Διευθυντής Πωλήσεων της SKF Assar Gabrielsson  και ο μηχανικός Gustav Larson  μετά από ένα χρόνο προετοιμασίας (που περιελάμβανε την παραγωγή 10 πρωτοτύπων), οργάνωσαν την εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων Volvo AB μέσα στον όμιλο SKF. Σύντομα, η Volvo AB εισήχθη στο Χρηματιστήριο της Στοκχόλμης το 1935 και η SKF αποφάσισε τότε να πουλήσει τις μετοχές της εταιρείας που διέθετε.
Η πρώτη σειρά μοντέλων της Volvo , ονομάστηκε "ÖV4" (Öppen vagn (Open wagon) με 4-κύλινδρο κινητήρα) και ξεκίνησε να παράγεται στις 14 Απριλίου 192]. Μόλις 996 αυτοκίνητα παρήχθησαν μεταξύ του 1927 και 1929. Το "ÖV4" αντικαταστάθηκε από το PV651 τον Απρίλιο του 1929. Η πρώτη επιτυχία της Volvo, στα αυτοκίνητα ήρθε με το PV444 που παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1944.
Ο Όμιλος Volvo, σήμερα απασχολεί περισσότερους από 81.000 υπαλλήλους, με την παραγωγή να απλώνεται σε 25 χώρες και τις πωλήσεις σε 185 χώρες. Ο Όμιλος παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες σε χρηματοδότηση και συντήρηση. Οι πωλήσεις του Ομίλου για το 2004 έφεραν έσοδα 22 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 20% του Ομίλου ανήκει στη Renault.

Αλλαγή στρατηγικής
Ανάμεσα στους λόγους για τους οποίους ο Όμιλος αποφάσισε να πουλήσει το τμήμα επιβατικών οχημάτων, ήταν το υψηλό κόστος εξέλιξης σε συνδυασμό με το σχετικά μικρό μέγεθος της εταιρείας. Η νέα στρατηγική κατευθύνθηκε προς την ανάπτυξη του Ομίλου ως κατασκευαστή βαρέων οχημάτων, όπου ήδη κατείχε ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο της αγοράς. Η πώληση της Volvo Cars ανακοινώθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1998 και μέσα στον επόμενο χρόνο η πώληση στην Ford Motor Company αντί τιμήματος 6.45 δισεκατομμυρίων δολαρίων ολοκληρώθηκε. Ο Όμιλος χρησιμοποίησε τα έσοδα από την πώληση του τμήματος επιβατικών οχημάτων για την χρηματοδότηση της εξαγοράς της Scania, μιας άλλης σουηδικής εταιρείας κατασκευής φορτηγών. Η συμφωνία όμως δεν προχώρησε, όταν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την σταμάτησε για λόγους ανταγωνισμού. Τότε, η Volvo απέκτησε το τμήμα βαρέων οχημάτων της γαλλικής Renault και την αμερικανική εταιρεία φορτηγών Mack Trucks.
Το σλόγκαν της Volvo Cars "Volvo for life" (Volvo για μια ζωή) αναφέρεται τόσο στην αξιοπιστία όσο και στην ασφάλεια των αυτοκινήτων της. Η Volvo είναι παγκοσμίως γνωστή για το υψηλό επίπεδο παρεχόμενης ασφάλειας για τα οχήματά της. Στα πλαίσια του έργου SARTRE, η Volvo σχεδιάζει αυτόνομα αυτοκίνητα τα οποία θα κινούνται μόνα τους στο δρόμο.

Το σήμα της Volvo
Η ονομασία της Volvo (που στα λατινικά σημαίνει "κυλάω") σε συνδυασμό με το λογότυπο της εταιρείας (το οποίο συχνά αρκετοί μπερδεύουν με το σύμβολο του ανδρικού φύλου) το οποίο ήταν το σύμβολο των αλχημιστών για τον σίδηρο, σημαίνει "Δύναμη που κυλά" ("Rolling Strength").

πηγη: https://el.wikipedia.org

10 Αυγούστου 1961: Πρεμιέρα μετ’ εμποδίων για την ταινία του Αλέκου Αλεξανδράκη «Συνοικία το όνειρο». Σε πολλές περιπτώσεις η αστυνομία επεμβαίνει και διακόπτει την προβολή της ταινίας, λόγω της αριστερής της οπτικής.

Το Συνοικία το όνειρο είναι ελληνική δραματική ταινία του 1961. Τη σκηνοθεσία την υπέγραψε ο Αλέκος Αλεξανδράκης. Το σενάριο γράφτηκε από τον Τάσο Λειβαδίτη και τον Κώστα Κοτζιά. Πρωταγωνιστούν οι Αλέκος Αλεξανδράκης, Μάνος Κατράκης και Αλίκη Γεωργούλη. Θεωρείται ότι αποτελεί μία από τις πρώτες νεορεαλιστικές ταινίες στην Ελλάδα.
Η ταινία αντιμετώπισε πολλά προβλήματα με την εξουσία της εποχής τόσο κατά τα γυρίσματα όσο και όταν άρχισε να προβάλλεται. Αρχικά απαγορεύθηκε η προβολή της, ύστερα όμως από διαμαρτυρίες του τύπου επιτράπηκε η προβολή μιας λογοκριμένης εκδοχής της και μόνο στα αστικά κέντρα. Λόγω των υψηλών χρεών του Αλεξανδράκη, πούλησε τα δικαιώματα της ταινίας στους αδελφούς Κουρουνιώτη.

“Την πλήρωσα πάρα πολύ οικονομικά αυτή την ταινία... Ό,τι είχα μαζέψει από τις ταινίες που έκανα τα 'βαλα για να κάνω αυτή την ταινία, γιατί ήθελα να πω αυτά τα πράγματα... Τελικά έγινε αυτή η ταινία, και ύστερα από καιρό που δεν την επιτρέπανε να παιχτεί την επιτρέψανε πετσοκομμένη” σχολίασε ο Αλέκος Αλεξανδράκης σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ και στο δημοσιογράφο Άρη Σκιαδόπουλο το 1996.

πηγη: https://el.wikipedia.org

10 Αυγούστου 1969: Η Coca Cola κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά.

Η Coca-Cola εφευρέθηκε στις 8 Μαΐου 1886 από τον Τζον Στιθ Πέμπερτον (John Pemberton), αρχικά προοριζόμενη ως φάρμακο. Ο Πέμπερτον ξεκίνησε να ψάχνει στα λιμάνια της Σαβάννα (Savannah) της πολιτείας Τζόρτζια, αναζητώντας το ιδανικό μείγμα φρέσκων συστατικών και μπαχαρικών από όλο τον κόσμο - μέχρι που τελικά το Μάιο του 1886, μέσα στο εργαστήριό του, «γεννήθηκε» η πρώτη σταγόνα του πιο δημοφιλούς προϊόντος στον κόσμο: της Coca-Cola.
Όταν το πείραμα ολοκληρώθηκε, το πήγε στο φαρμακείο του Τζέικομπς, που βρισκόταν λίγο παρακάτω. Εκεί πρόσθεσαν στο μείγμα ανθρακούχο νερό και το έδωσαν στους πελάτες να το δοκιμάσουν. Όλοι συμφώνησαν ότι αυτό το νέο αναψυκτικό, το οποίο στην αρχική μορφή του και ως το 1903 περιείχε και ποσότητα κοκαΐνης, ήταν κάτι το ξεχωριστό. Έτσι, το φαρμακείο του Τζέικομπς άρχισε να το πουλά προς πέντε σεντς το ποτήρι. Ο λογιστής του Πέμπερτον, Φρανκ Ρόμπινσον, έδωσε στο μείγμα το όνομα Coca-Cola και το έγραψε με τον χαρακτηριστικό γραφικό του χαρακτήρα. Αυτός είναι ο λογότυπος που χρησιμοποιείται μέχρι σήμερα.
Κατά το πρώτο έτος, η εταιρία πουλούσε 9 ποτήρια Coca Cola την ημέρα. Έναν αιώνα αργότερα, είχαν παραχθεί πάνω από 10 δισεκατομμύρια γαλόνια σιρόπι. Όμως, ο Πέμπερτον ήταν περισσότερο εφευρέτης παρά επιχειρηματίας και δεν είχε ιδέα ότι είχε εφεύρει ένα από τα σπουδαιότερα προϊόντα στον κόσμο. Τρία χρόνια αργότερα πούλησε την εταιρία του σε έναν επιχειρηματία της Ατλάντα, τον Asa Griggs Candler, έναντι 2.300 δολαρίων. Γεννημένος πωλητής, ο Κάντλερ μεταμόρφωσε την Coca-Cola από εφεύρεση σε επιχείρηση. Γνώριζε πως υπήρχαν πολλοί διψασμένοι τριγύρω και βρήκε πανέξυπνους και καινοτόμους τρόπους να τους γνωρίσει αυτό το νέο αναψυκτικό. Χάριζε κουπόνια για τη δωρεάν δοκιμή της Coca Cola και εξόπλιζε τα φαρμακεία που διέθεταν το προϊόν με ρολόγια, υδρίες, ημερολόγια και φαρμακευτικές ζυγαριές, που έφεραν το σήμα της.
Ήταν μια επιθετική πρακτική, που αποδείχθηκε άκρως αποτελεσματική. Ως το 1895, ο Κάντλερ είχε κατασκευάσει εργοστάσια παραγωγής του σιροπιού στο Σικάγο, το Ντάλας και το Λος Άντζελες. Ο Τζόζεφ Βίντενχαρμ, ένας επιχειρηματίας από το Μισισίπι, ήταν ο πρώτος που εμφιάλωσε το αναψυκτικό. Το πρώτο μπουκάλι πωλήθηκε στις 12 Μαρτίου του 1894, ενώ έστειλε 12 φιάλες και στον Κάντλερ, ο οποίος, όμως, δεν ανταποκρίθηκε με ενθουσιασμό. Παρότι ήταν ένας πανέξυπνος και καινοτόμος επιχειρηματίας, δεν κατάλαβε τότε ότι το μέλλον βρισκόταν στα εμφιαλωμένα αναψυκτικά, που θα μπορούσαν οι πελάτες να τα παίρνουν μαζί τους οπουδήποτε. Πέντε χρόνια αργότερα, το 1899, δύο δικηγόροι από την Τσατανούγκα, ο Μπέντζαμιν Φ. Τόμας και ο Τζόζεφ Β. Γουάιτζεντ, εξασφάλισαν το αποκλειστικό δικαίωμα εμφιάλωσης και πώλησης του αναψυκτικού, έναντι ενός δολαρίου.
Η επιτυχία του αναψυκτικού συνοδεύτηκε - μεταξύ άλλων - και από την εμφάνιση πολλών απομιμήσεων, γεγονός που δεν άρεσε καθόλου στην εταιρία. Έτσι, η διαφήμιση άρχισε να εστιάζει στην αυθεντικότητα της Coca Cola, παροτρύνοντας τους καταναλωτές να «Απαιτούν το Γνήσιο» και «Να μην δέχονται υποκατάστατα». Για το σκοπό αυτό αποφασίστηκε η δημιουργία κι ενός μπουκαλιού με χαρακτηριστικό σχήμα. Το 1916, η Εταιρία Ρουτ Γκλας από την Ιντιάνα άρχισε να παράγει το διάσημο μπουκάλι με τις καμπύλες, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικά επιτυχημένο (και εξακολουθεί να υπάρχει έως και σήμερα) χάρη στην ελκυστική του εμφάνιση, το πρωτότυπο σχέδιο και το γεγονός ότι ακόμη και στο σκοτάδι μπορούσες να αναγνωρίσεις το γνήσιο προϊόν. Στις επόμενες δεκαετίες, η Coca Cola άρχισε να εισχωρεί στην Κούβα, στο Πουέρτο Ρίκο, στη Γαλλία και σε άλλες χώρες, για να κατακτήσει τελικά όλο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα, το Γενικό Χημείο του Κράτους έδωσε το πράσινο φως για την κυκλοφορία της στις 11 Φεβρουαρίου 1964, αλλά χρειάστηκαν πέντε χρόνια μέχρι να κάνει την εμφάνισή της στα ράφια των καταστημάτων, στις 10 Αυγούστου 1969. Η Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως που εμφιαλώνει το ποτό στην Ελλάδα εξελίχτηκε εξίσου σε μεγάλη εταιρία με εγκαταστάσεις σε 28 χώρες